POLONIA SOCIETY OF KORONA

News

view:  full / summary

PIKNIK LATO Z POLONIA 2017

Posted by Malgorzata Swierczynska on July 3, 2017 at 2:45 PM Comments comments (0)

Kolejny piękny,słoneczny,upalny, florydzki dzień......może odrobinkę zbyt upalny acz ochłodzony lekkim ,letnim ,przelotnym deszczem...Kolejne polonijne spotkanie na Polance...tym razem PIKNIK "Lato z Polonią" .Głównym akcentem spotkania był 4th July czyli amerykańskie świeto niepodległości.Z tej tez okazji zagoscił na naszej "polankowej estradzie" lokalny zespół country The Blue Diamond Band,który świetnie bawił nas starymi i całkiem nowymi amerykańskimi szlagierami.Lary i Roxy (soliści zespołu) byli oczarowani naszą piękną Polanką, polską gościnnością i oczywiście super atmosferą.Zabawa trwała,wszyscy bawili sie wyśmienicie . Na dzieci czekał tradycyjnie juz duży wet slide na którym szleństwa nie było końca a upalny dzień kusił i dorosłych do skorzystania z chłodnej kąpieli :) Lody i kolorowe desry lodowe dla każdego dla ochłody znalazły wielu amatorów nie tylko wśród dzieci :D no i dały energię do zabawy :) A po skończonym koncercie naszych gości grał niezawodny DJ DU

Polonijny bufet i bar jak zwykle miał pełne ręce pracy

.Dziekujemy Wam wszystkim za wspólna zabawę,za wspólnie spędzone niedzielne popołudnie i....wieczór.Wszystkim,którzy przygotowali piknik i pracowali "w pocie czoła" przy jego obsłudze również gorące podziękowania

Z pewnością spotkamy się juz wkrótce na Polance...tym razem na wieczornym,sobotnim,szalonym WIECZORZE HAWAJSKIM Z POLONIĄ 07/29/2017...juz dziś zapraszamy.

Do zobaczenia

PIKNIK RODZINNY 2017

Posted by Malgorzata Swierczynska on June 9, 2017 at 9:40 PM Comments comments (0)

PIKNIK RODZINNY już na stałe wpisał się w nasze polonijne kalendarium.Tym razem spotkaliśmy się na Polance w upalne,niedzielne popołudnie 06/04/2017 i świętowaliśmy "potrójnie".... :) miniony polski Dzień Matki (26 maj),oraz nadchodzący Dzień Ojca.

Życzenia składaliśmy również wszystkim DZIECIOM...tym małym i tym całkiem dużym z okazji minionego kilka dni temu Międzynarodowego Dnia Dziecka.

Rodzinne świętowanie to wspaniała zabawa,której i u nas nie zabrakło.Dzieci miały ogroną frajdę na gigantycznych rozmiarów wodnej zjeżdżalni ....a że pogoda dopisała i "żar lał się z nieba" to i dorośli zebrali się wokół by choć odrobinkę poczuć krople orzeźwiającej wodnej mgiełki.��

Kolejna atrakcja to konkurs.... wspaniały widok dzieci karmiących swoich rodziców �� ale nie tak całkiem zwyczajnie...bowiem...zarówno dzieci jak i rodzice mieli zasłonięte oczy�� śmiechu było przy tym co niemiara .Niekwestionowanymi zwycięzcami konkursu została Maja z Tatusiem Krzysztof Swierczynski,którzy nie dość,że "zgubili" najmniej galaretki to ukończyli konkurencje jako pierwsi i w nagrode otrzymali polskie koszuli.Gratulujemy zwycięstwa.

Nie zabrakło lodowych atrakcji :D nasze wspaniałe Panie serwowały super lody i desery lodowe....kolorowe,słodkie i bajeczne....a kolejka ustawiała się bez końca.....

Całe popołudnie pracowała również smaczna i aromatyczna polonijna kuchnia oraz bar z orzeźwiającymi napojami ��O oprawę muzyczną zadbał nasz DJDU.

Jednak to Wy wszyscy...którzy tego dnia byliście na Polance i bawiliście się pięknie...to właśnie Wy dajecie życie naszej Polonii.Wspólna zabawa ,gwar,śmiech dzieci i te rodzinne spotkania to powód do kolenych polonijnych zabaw i pikników.Za te super atmosferę i wspólną zabawę pięknie dziekujemy.

Dziękujemy również wszystkim tym, którzy pracowali przy przygotowaniach , obsłudze w trakcie imprezy i porzadkowaniu Polanki po spotkaniu.

Zapraszamy na kolejne polonijne spotkania na Polance ....a tych z pewnościa nie zabraknie...juz wkrótce.....

Piknik 3-cio majowy

W minioną niedzielę 05/07/2017 r na Polance odbył się Piknik 3-cio Majowy.Piękna pogoda zachęciła do spędzenia tego popołudnia w gronie polonijnych przyjaciół i na pierwszy w tym roku piknik przyjechało liczne grono Polaków....i nie tylko.

Zaczęliśmy jednak bardziej oficjalnie....

Tradycyjnie już uczciliśmy kolejną rocznicę uchwalenia Konstutucji 3-go Maja.Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od wprowadzenia sztandarów oraz odegrania hymnów USA oraz Polski po czym w rytm dźwięków "Mazurka 3-ciego Maja" na naszą polankową scenę weszli uczestnicy uroczystej akademii.Fragment wstepu do Konstytucji rozpoczął historyczny rys narratora po czym recytatorzy w pięknych wierszach,słowami poetów opowiedzieli obecnym na Polance gościom o radościach,nadziejach i porażkach Polski z tego okresu oraz o patriotyźmie do ukochanej ojczyzny.Na zakończenie "Rota" zaśpiewana przez wszystkich zebranych tego dnia na Polance .....brawa dla wystepujących i podziękowania za ta krótką lekcję historii......

Po części oficjalnej rozpoczął się "regularny" piknik.DJ DU oczywiście spisał się na medal i grał ,że "nogi same tańczyły",bufet jak zwykle z pełnym piknikowym menu wabił aromatem grilowych potraw orach świeżutkich pierogów z kapustą i grzybami.Bar przeżywał oblężenie ,każdy chciał "coś dla ochłody" :)....a dzieci...jak zwykle radośnie i beztrosko biegały i korzystały z "wet slide".

Wspaniałe ,niedzielne popołudnie.......sezon piknikowy rozpoczęty....już dzis zapraszamy na kolejne pikniki tematyczne ale...wcześniej bo 05/20/2017 zapraszamy na Polankę na DISCO i Majówkę przy ognisku :)

Niedziela z Pisanka 2017

Posted by Malgorzata Swierczynska on April 9, 2017 at 11:25 PM Comments comments (0)

Witam !!!

No to teraz jesteśmy juz gotowi na powitanie Świąt Wielkanocnych.Palmy wielkanocne poświęcone a.. nasze wspaniałe polonijne dzieci wymalowały mnóstwo przepieknych,barwnych pisanek....tak dzis odbyła się tradycyjna polonijna NIEDZIELA Z PISANKĄ,która rozpoczęła wiosenny sezon piknikowy na Polance.

Piękna ,słoneczna pogoda sprawiła,że całe rodziny przybyły na spotkanie z ZAJĄCAMI i wszyscy znależli coś wyjątkowego dla siebie .

Polonijny sklepik z pamiątkami cieszył się ogromnym powodzeniem,kuchnia serwowała pyszności z polonijnego menu.W tym roku mieliśmy również wyjatkowych "gości" :) przepiękny biały króliczek i kurka ze swoimi kurczętami...można było dotknąć i pogłaskac a ich właściciele opiwiedzieli nam jak należy opiekować się takimi zwierzątkami.Kurka zniosła nam świeżutkie jajko :) a Pani Ewa przeczytała nam swój autorski wierszyk o kurce.Dziękujemy..

W końcu pojawiły się wyczekiwane przez dzieci ZAJĄCE....radości było co nie miara ...a zajęczy kosz był pełen smakołyków i łakoci.........po gorących powitaniach dzieci pod czujną opieką zajęczych pomocnic czyli Marty ,Ewy i Bożenki rozpoczęły malowanie,zdobienie jajek.Metody różne ale królowały farby i pędzelek.Tak..dzis był czas dla dzieci....

barwne kraszanki ,pisanki,wyklejanki rodziły się w zdolnych rączkach "małych artystów". A wszystkie piękne i kolorowe....Rodzice dopingowali swoje "pociechy" w ich artystycznych poczynaniach .Zające tradycyjnie podpytywały dzieci "co to będzie"...i tak troszke psociły i przeszkadzały ale za to wynagrodziły swoje psikusy ,przekupując dzieci pysznymi łakociami......a jakie dzieła powstawały będzie można pooglądać na zdjęciach.Konkurs na najpiekniejsze pisanki po wielu debatach jurorów został rozstrzygnięty a zwycięzcy otrzymali swoje nagrody .Kolejny konkurs to szukanie jajek niespodzianek na terenie Polanki.Oczywiście psotnik zając a właściwie pomocnice zająca porozrzucały mnóstwo kolorowych jajek a zadaniem dzieci było odnalezienie jak największej ilości tych kolorowych cudów.W tym roku zwycięzca znalazł aż 52 jajka.

Zwycięzcy otrzymali swoje nagrody (maskotki,karty iTunes,słodycze) a pozostałe dzieci słodkie niespodzianki o ...nie tylko dzieci :D...Babcie,Dziadkowie,Rodzice,Ciocie,Wujkowie....wszyscy dostali cos słodkiego..Śmiechu i radości było co niemiara....ale przyszedł czas pożegnania z zającami......do zobaczenia za rok......dziękujemy za wspólną zabawę...... i życzymy Wesołych Świąt

Ach Panie,Panowe.....czyli Stanislaw Gorka na Polance

Posted by Malgorzata Swierczynska on March 29, 2017 at 4:50 PM Comments comments (0)

W minioną niedzielę 03/26/2017odbyło się na Polance wyjątkowe spotkanie......bowiem gościliśmy na naszej polonijnej ,polankowej scenie niezwykłą postać, człowieka wielu talentów, aktora, muzyka i profesora – Stanisław Górka, niezapomnianego Zbyszka z „Plebanii”.

....ale zanim umieścimy realcję z wydarzenia ”o strawie dla duszy” opowiemy o „strawie dla ciała” ....a jest o czym pisać.

Tej niedzieli na Polance królowały wspaniałe ,świeżutkie i pachnące ...pyzy z mięsem...mniammmm...oczywiście pyzy Irenki Worneckiej.Nie zabrakło również innych dań obiadowych.Do wyboru wszyscy mieliśmy gołąbki,kurczaki,wołowinkę i wiele innych przysmaków oraz wyśmienite ciasto domowych wypieków.Za te wszystkie pyszności dziękujemy naszym sponsorom Irenie Woronieckiej oraz Państwu Irenie i Wlodzimierz Krupinski.DZIĘKUJEMY.

Posileni takimi smakołykami mogliśmy rozpocząc kolejny punkt dnia czyli „strawę dla duszy”i wyjątkowe spotkanie....

Z Panem Stanisław Górka spotkaliśmy się już po raz drugi ..... dwa lata minęły od naszego pierwszego spotkania .... Ale ...ale....tak naprawdę to wszystko zaczęło sie „od Górki”....bowiem właśnie dwa lata temu to Pan Stanisław Górka był naszym pierwszym gościem z polskiego świata artystycznego....a później to już było tylko „z górki” :) i przez ten okres odwiedziło nas na Polance wielu znakomitych artystów i piosenkarzy....i znowu czas zatoczył koło i....wróciliśmy „do Górki” :).To było piękne powitanie ...jak „starzy znajomi” i Pan Stanisław czuł się jak w domu..... Tym razem przyjechał do nas ze spektaklem„Ach Panie,Panowie....” a w swym recitalu połączył słowa i muzykę. Opowieść o życiu przeplatała się z piosenkami.W lirycznym recitalu wykonał utwory z kilku swoich spektakli, inspirowanych takimi mistrzami jak Maran Hemar, Konstanty Ildefons Gałczyński czy Bułat Okudżawa. Spektakl rozpoczęła piosenka, motyw przewodni serialu „Plebania” – „Pośrodku świata” a już dalej płynęły opowieści o dzieciństwie i młodości o tym dlaczego został aktorem ,opowiadał o swoim dziadku, życiu na wsi, inspiracjach i ludziach, którzy pojawili się w jego życiu i oczywiście to wszystko przeplatane dźwiękiem gitary i pięknymi piosenkami. 1,5 godzinny spektakl minął jak chwila i oczywiście nie obyło się bez wspólnego śpiewania i wielokrotnych bisów.Po zakończeniu spektaklu nasz gość otrzymał od naszej Polonii pamiątkową płytę „Polonijną Kronikę Wydarzeń” z nagraniem fragmentów spektaklu z poprzedniego pobytu w 2015 roku ,koszulkę z logo Palm Coast oraz specjalnie grawerowany na tę okazję wazon-puchar z logiem naszej organizacji.Później już tylko płyty,autografy,wspólne zdjęcia i zapewnienia o ponownym spotkaniu już wkrótce...za rok

Panie Profesorze Górka!!!! Panie Stanisławie!!! Dziękujemy za ten piękny ,niedzielny czas,za ten balsam dla duszy....za piękne opowieści i pieśni...za ten zastrzyk polskiej kultury i patriotyzmu.Do zobaczenia......na kolejnym spotkaniu....

Wszystkim ,którzy pracowali przy przygotowaniach i obsłudze spotkania bardzo dziękujemy za pracę

5K -2017

Pracowita sobota za nami :) Piękny ,słoneczny poranek...

Tym razem reprezentacja naszej Polonii od wczesnego ranka" zameldowała się" na Flagler B......na FPC 1 st Annual Band on the RUN 5K .....tym razem byliśmy jednym ze sponsorów ....ale nie tylko.

Kilkoro z nas wzięło udział w biegu/marszu na 5 km ....i wcale nie poszło nam najgorzej :)

Pozostała ekipa zajęła się naszym poloijnym stoiskiem z polskimi pamiątkami a i kupujących też nie brakowało....

Miły poranek i aktywnie rozpoczęty weekend dodał nam energii do dalszej pracy....a tego weekendu mieliśmy jej troszke...ale ...to juz w kolejnej relacji.....

za chwilę krótka fotorelacja

8 Marca na Polance

Posted by Malgorzata Swierczynska on March 13, 2017 at 6:00 PM Comments comments (0)

Niedziela 03/12/2017 godz.1:00 pm..... i nasza Polanka zaczyna tętnić życiem :) Może nie tak szaleńczo (bo i nie czas na szaloną zabawę) ale zawsze miło i rodzinnie w gronie polonijnych przyjaciół.

Tym razem powodem spotkania na Polance były KOBIETY <3 Tak...tak...KOBIETY <3 bowiem uczciliśmy tego dnia miniony 8 marca Międzynarodowy Dzień Kobiet .

Panowie stanęli oczywiście "na wysokości zadania" :).

Nasz Prezes Marcin w krótkiej przemowie powitał wszystkie przybyłe Panie oraz pozostałych gości,złożył piękne życzenia od męskiej części naszej Polonii po czym na zakończenie wystąpienia wyrecytował.... cyt:

"Dla dziewcząt, które znamy

moc życzeń dzisiaj mamy

dużo zdrowia szczęścia i miłości

oraz wina i radości,

niechaj się to niesie na cały kraj

dziś dla pań wszystko naj.. naj... naj...."

Dziękujemy :)

Każda obecna tego popołudnia na Polance Pani otrzymała w prezencie słodki poczęstunek(ciasto,lampka wina,kawa) oraz tradycyjnie kwiatek.....

Można było zjeść również pyszny niedzielny,polonijny obiad.Nie zabrakło również gier i zabaw z udziałem naszych milusińskich.Wspólnie oglądaliśmy video kroniki polonijne -wspomnienia minionych polonijnych spotkań.

W tej radosnej atmosferze minęło nam niedzielne popołudnie.Zrelaksowani i w wyśmienitych nastrojach późnym popoludniem pożenaliśmy naszą Polankę....tym razem na 2 tygodnie bo juz wkrótce kolejne spotkanie tym razem ze Stanisław Górka w spektaklu teatralno-muzycznym "ach panie Panowie..." już dziś wszystkich zapraszamy

za chwile galeria zdjęć z niedzielnego spotkania

OSTATKI z Marcinem Siegienczukiem 2017

Posted by Malgorzata Swierczynska on February 26, 2017 at 8:40 PM Comments comments (0)

I tak bawiła się szlachta ..... :D

Sobota 02/25/2017.....ostatnia sobota karnawału....czyli OSTATKI na Polance.....i to nie byle jakie ostatki..... bo"szlacheckie" :D

"Tak się bawi szlachta"w rytmach tego i wielu innych przebojów

nasz gość Marcin Siegieńczuk bawił nas tego wspaniałego,szalonego,ostatkowego wieczoru....To juz drugi koncert tego artysty na naszej polankowej "estradzie".

Tym razem koncertowi goście dopisali i w szalonym tańcu bawili się od pierwszego do ostatniego utworu.Cały 3 godzinny koncert minął we wspaniałej,iście rodzinnej atmosferze .Nie brakło muzycznych niespodzanek z dedykacjami od Marcin Siegieńczuk dla rozśpiewanej i roztańczonej "polankowej" publiczności.Nie zabrakło również niespodzianki i od nas dla Marcina ,Dominiki i Nikodema.Cała trójkę ubraliśmy w piękne koszulki Palm Coast :D

Ten wieczór minął jak chwila......Artysta bisował kilkakrotnie ....z zapewnieniem,że mógłby z nami bawić się całą noc......

Po koncercie płyty,autografy,wspólne zdjęcia i chwila rozmowy.....i niestety przyszedł czas na pożegnanie .Dziękujemy Marcin Siegieńczuk za ten wyjątkowy,roztańczony,rozśpiewany,radosny i beztroski czas.....

Jeszcze dłuuuuuuugo brzmieć będą w naszych głowach dżwięki muzyki a piękne wspomnienia wieczoru zostaną na zawsze.

Dziękujemy wszystkim,którzy pracowali przy organizacji przed ,w trakcie i po koncercie.

Dziękujemy Wam wszystkim ,którzy tego sobotniego wieczoru bawili się z nami :D

WALENTYNKI 2017

Posted by Malgorzata Swierczynska on February 13, 2017 at 6:25 PM Comments comments (0)

W sobotę 02/11/2017 w pieknej,"serduszkowej"scenerii ,w romantycznych ,walentynkowych nastrojach spotkaliśmy się na Polance.Tym razem bawiliśmy się w pełnej gali na polonijnym BALU WALENTYNKOWYM.

A bawiliśmy się wyśmienicie......

Ale...ale...od początku......

Wszyscy stali bywalcy naszych polonijnych spotkań czekali na ten walentynkowy wieczór.Powitaliśmy wszystkich naszych gości a szczególnie gorąco tych z Orlando ,Chicago i Daytony choć tak naprawdę to już też nasi stali bywalcy na polonijnych imprezach. Tak więc Polanka piękna,radosna i pełna pięknych eleganckich walentynkowych gości.

Tym razem nasz bal rozpoczął zespół K-Family Music.

Ich prawie dwu godzinny koncert roztańczył wszystkich i rozpoczęło się szaleństwo na parkiecie .O oprawę muzyczną na resztę walentynkowego wieczoru zadbał oczywiście nasz niezawodny DJ DU .Jak zwykle było barwnie,czerwono i serduszkowo......wszyscy razem przetańczyliśmy szaleńczo ten czas w przepięknej serduszkowej scenerii.

Tradycyjnie juz losowaliśmy "szczęśliwy numer" czyli....numer z zakupionych biletów.Tym razem szczęście uśmiechnęło się do stolika nr 13 i Wesley Staff,który w nagrodę otrzymał 2 bilety wstępu na zabawę OSTATKOWĄ ,która odędzie się na Polance za 2 tygodnie.

Przyszedł i czas na purpurowe,walentynkowe róże. Panowie obdarowali pieknymi bukietami swoje urocze żony,partnerki,koleżanki....kobiety.To bardzo miły moment na naszych walentynkowych balach,tym bardziej,ze stolik przy którym Panie dostały najwięcej róż został nagrodzony ogromnym pudełkiem czekoladek i pięknym walentynkowym misiaczkiem <3 .W tym roku nie został pobity rekord roku ubiegłego (48 róż) ....ale 44 róże przy jednym stoliku to równie wspaniały wynik...wow!!! gratulujemy Paniom a wspaniałym Panom dziękujemy za hojność.Wygrane czekoladki zostały skonsumowane na miejscu <3

Po wszystkich tych atrakcjach pozostał juz tylko taniec i szalona zabawa do utraty tchu.By nie brakło sił do tańca zadbał komitet gospodarczy ,który przygotował suto zastawiony bufet z wykwintnymi zimnymi przekąskami oraz wspaniały ,obfity obiadek.Nie zabrakło również ciasta domowego wypieku .. . Bardzo dziękujemy.

Nasz Barman i jego pomocnicy mieli również pełne rece pracy cały walentynkowy wieczór.Dziękujemy Wam również za prace oraz przemiłą i fachową obsługę.

Dziękujemy wszystkim za pomoc przy organizacji wieczoru,piękne dekoracje,wspanią muzykę i fantastyczną zabawę.

Wszystkim uroczym i wyjątkowym gościom dziękujemy za wspólną zabawę.Wspaniałą zabawę.

Do zobaczenia na kolenej polonijnej zabawie.Tym razem w rytmach disco polo bawić się będziemy Z Marcinem Siegienczukiem na POLONIJNYCH OSTATKACH .Już dziś zapraszamy na ostatnią sobotę karnawału

SUPER BOWL 2017

Posted by Malgorzata Swierczynska on February 6, 2017 at 7:15 PM Comments comments (0)

Tradycjnie juz w dzień rozgrywek finałowych Super Bowl spotkalismy sie na Polance .Tym razem niedzielny wieczór 02/05/2017 nie był tak zimny jak w latach poprzednich a atmosferę dodatkowo podgrzewały jeszcze emocje meczu oraz nasze polonijne......podgrzewacze :) Tradycyjnie juz plansza z zakladami została wypełniona,numery wylosowane i...mecz rozpoczęty.......oj działo się.....

a oto szczęśliwi wygrani;

1/2- Alicja Kobylinska

i final Andrew Skalowski

gratulujemy wygranych i...zarazem dziekujemy za donacje :)